Friday, February 8, 2013

Kysymyksiä

Ihmiset ei täällä Ameriikassa ole yleisesti ottaen hirveän tietoisia siitä mitä muualla maailmassa tapahtuu. Monet on kuitenkin kiinnostuneita Suomesta ja Euroopasta ylipäätään ja kysyy ahkerasti kysymyksiä. Osa kysymyksistä on ihan järkeviä, mutta ajattelin jakaa teidän kanssa kaikki mielenkiintosimmat kysymykset mitä multa on kysytty:



Tiedänkö minä mitä on kynsilakka?

Puhutaanko Suomessa Saksaa?

Mitä englannin sanoja mä en tiedä?

Eikö Kiina ja Aasia olekin sama asia?

Onko Suomi saari?

Ajatteleeko eurooppalaiset että kaikki amerikkalaiset on rikkaita?

Eikö englanti olekin maailman vaikein kieli?

Missä osassa Saksaa Suomi on?


Erityisesti toi "mitä sanoja sä et tiedä?" on huvittava koska mistä mä tietäisin mitäsanoja mä en tiedä. :D Ja sitä on kysytty oikeesti monta kertaa. Amerikkalaiset tuntuu myös elävän vahvassa uskossa että englanti on maailman vaikein kieli. Lisäksi amerikkalaiset tuntuu jotenkin sekottavan Saksan ja Euroopan keskenään, multa kysytään jatkuvasti(enää ei niin paljon tosin) että puhunko saksaa, millasta siellä Saksassa on ja mun, suosikki, jota on tosin kysytty vaan kerran, "Missä osassa Saksaan Suomi on?"


2 comments:

  1. toi saksajuttu on oikeesti niin perus!! :) mut tääl aasiassa kaikki melkeen tietää et misä suomion ja tietää skandinavian, ja et nokia onsuomest yms!
    muutaman kerran multa on kysytty just noit saksajuttuja ja sit et onks suomi euroopas vai afrikas?!?! :DDD

    ReplyDelete
  2. Aasialaiset nayttaa nakojaan olevan paremmin perilla maantiedosta :D paitsi toi afrikka juttu xDD mun taytyy yleensa sanoo heti peraan et kun kerron etta oon suomessa etta se on euroopassa.

    ReplyDelete