Friday, December 28, 2012

Christmas time




Mukavaa joululomaa kaikille! 
Mullakin on ollut oikeen mukava loma, koko tän viikon oon chillaillu ja vasta ensi keskiviikkona jatkuu taas koulu. 
Mun joulun vietto alkoi oikeestaan viime sunnuntaista. Kirkossa meillä oli jouluohjelma, ja kirkkokuoron kanssa laulettiin(kyllä, laulan kirkon kuorossa) paljon joululauluja, ja myös yksi säkeistö "Maa on niin kaunista" suomeksi!! Tiina on kuoron johtaja joten sillä saattaa olla jotain tekemistä sen kanssa. Illalla kerättiin koko meidän perhe, joka tällä hetkellä kattaa 15 henkilöä kun kaikki lapset on täällä, ja yksi muu perhe ja kavereita, ja mentiin koko porukan voimin laulamaan joululauluja naapureitten ja tuttavien oville. Lauleskelun jälkeen mun host-siskon Rinan, 18v, kavereita jäi meille ja pelailtiin erilaisia pelejä. Mulla on varastossa vaikka mitä uusia pelejä ja leikkejä sitten kun tuun täältä takasin! Täällä muuten siinä pelissä missä pitää ehdottaa asioita ei menäkkään autiosaarelle vaan piknikille, kulttuurishokki. :D Kun kamut oli lähteny, luin suomeksi laulun sanoja, ja Rina käänsi ne enkuksi siten miltä ne kuulosti. Se halusi myös oppia tärkeimpiä fraaseja suomeksi, kuten: "Haluan miehen", "Isällä on muita naisia" ja "Ilmaisia huumeita" ja joita se esitteli innolla Tiinalle. 

Maanantaina eli jouluaattona vietettiin suomalaistyylinen joulu. Syötiin riisipuuroa ja laatikoita ja jälkkäriksi tehtiin joulutortun mallisia keksejä. 
Illalla me laulettiin jotain moniäänisiä hienoja joululauluja ja näyteltiin oma pieni vähän sovellettu joulukuvaelma. Mä olin lakanaan kääriytynyt enkeli. Perinteen mukaan myös saatiin avata yhdet lahjat jouluaatto iltana. Mun paketista kuoriutu värikkäitä pörrösukkia Tiinalta. Mutta mikä parasta, illan lopuksi mentiin saunaan! Meillä on siis talossa sauna, mutta se on ollu rikki tähän saakka niin ei olla voitu käyttää sitä. Saunottiin "american style" eli uikkarit päällä, mutta muuten meno oli ihan samanlaista ja mentiin lumeenkin kierimään. Nyt kun sauna on taas kunnossa niin alan jatkossakin  käymään siellä. Jee jee!!

25. päivä herättiin aamulla avaamaan loput paketit kuusen alta. Avattiin ne yksitellen aina ikäjärjetyksessä ja koko rumbassa meni kolme tuntia! Mutta aika rientää kun on hauskaa ja en ollu mitenkään tylsistyny, varsinkin kun mä olin saanu hirveesti paketteja kun sain tuplalahjat täältä ja Suomesta. Sain mun perheeltä täältä suklaata, uudet talvisaappaat, perhekalenterin, mount rushmore joulukuusen koristeen ja paljon kaikkea muuta mitä en nyt muista. Mä annoin mun host-vanhemille vihreän mariskoolin ja sisaruksille fazerin suomisuklaa-patukat, mitkä kaikki oli tullu mun mukana matkalaukussa elokuussa. Ja pikku-Coralle ostin pingviinisukat. :D Suomesta mulle saapui ainakin paljon suklaata ja lakua, uusi yökkäri, Pikku Myy-sukat, ja marimekko-paita ja -sukat. Kiitos kiitos! Ja erityiskiitos kirjeistä jotka sain perheeltä ja sukulaisilta. En ole tosin malttanu avata niitä vielä koska haluan säästellä niitä. :) 
Muuten meidän joulu oli aika samanlainen kun mulla on Suomessakin. Kaikki hengaili yökkäreissä, ja pelailtiin pelejä ja syötiin suklaata ja katottin leffoja. Katottiin Toy Story ja nyt on taas täytetty yksi aukko yleissivistyksessä, koska en ollut ikinä aikaisemmin katsonut sitä kokonaan, ja toisena leffana Up, joka oli yhtä hyvä ja itkettävä kun aina. 

26. päivä suunnattiin heti omeletti-aamupalan jälkeen leffateatteriin katsomaan Les Miserables. Itkin melkein yhtä paljon kun Titanicissa! Leffan jälkeen naama turvonneena ja punaisena mentiin kirkolle pelaaman korista toisen perheen kanssa. Pieni urheilu tuli kyllä tarpeeseen kaiken sen syömisen jälkeen..

Täytyy kyllä sanoa että vaikka mulla oli tosi mukava ja rentouttava joulu, niin suomalainen joulu on se aito ja oikea joulu mulle!




                                                    Three wise men.







No comments:

Post a Comment