Wednesday, December 26, 2012

elämää pinnan alla



Blogi on vihdoinkin elvytetty kaikkien teknisten vaikeuksien jälkeen. Elikkä kun vihdoin sain uuden adapterin meidän netti lakkasi toimimasta.. Mutta nyt kaikki on taas kunnossa joten alan taas postailemaan uudella innolla.
Vaikka täällä blogin puolella onkin ollu hiljasta niin hirveesti on tapahtunu.  Oon tosin ollu laiska raahamaan kameraa mukana kun oon tienny etten kuitenkaan voi postailla mitään kuvia tänne. Joten varotan jo etukäteen että paljon tekstiä tulossa. :)
Oon huomannu että nyt joulukuussa oon ikävöiny kaikista eniten takasin Suomeen, mut osasin kyllä varautuu  kun mua oli etukäteen siitä varoteltu. Mutta onneksi oon tehny niin paljon kaikkea kivaa että en ehi hirveesti kaipailemaan.

Sain myös vierotushoitoa suomalaisesta joulusta kun Tiina vei mut paikalliseen suomalaiseen joulutapahtumaan luterilaisessa kirkossa. Pääsin laulaa kauneimpia joululauluja suomeksi, hoilasin oikeen kunnolla mukana kun kerrankin oli tilaisuus. Ja lisäksi esitin amerikkalais lapsien kanssa tip tap tip tap koko kirkkokansalle. Ja tietty pääsin taas taydentämään fazer- ja pandavarastojani, ja kahvilassa söin joulutortun. 



Koulussa meillä vaihtu trimester. Tässä jaksossa mulla on enkkua, kuoroa, animal management, fysiikkaa ja u.s history. Mulla on honors enkku eli vaativampi enkku. Kuulostaa järjettömältä tiiän, ja olin itekkin vähän paniikissa aluks vaikka ite sen valitsinkin. Mutta ainakin tähän mennessä se on vaikuttanu hyvältä, koska vaikka teksti mitä luetaan onkin välillä haastavaa(lue: siansaksaa), nii pääsen myös kirjottaa esseitä ja muita juttuja mitä en muissa luokissa ei juuri harrasteta. Kuoro on samaa vanhaa, mutta oon tutustunu paremmin tyttöihin sieltä nyt lähiaikoina. Animal Managementin otin lähinnä koska halusin jonkun rennon tunnin mistä ei tuu paljon läksyy, ja mitään muuta ei oikeen ollu tarjolla. Se vaikuttaa hauskalta(meillä on monta kertaa viikossa pet visitor!), mut en kyl ymmärrä kuka sitä tuntii oikeesti tarvitsee. :D Trimesterin alussa mulla oli neljäntenä tuntina study hall, mutta vaihdoin sen vapaaehtoisesti fysiikkaan koska musta tuntu että mun aivot ylikuumenee jos en saa käyttää niitä mihinkään. US Historyssa mulla on eri opettaja, joka kertoo sen nuoruuden seikkailuista ja musiikkiuutisia ja on tosi kiinnostunu suomesta, ja nyt tykkään tunnista vielä enemmän kuin aikasemmin. 
Fysiikan luokan kanssa tehtiin viime torstaina luokkaretki MOA:n huvipuistoon. Ajettiin muutama laite ja sitten mitattiin jotain g-voimia ja semmosta. Toi on kyllä mun parannusehdotus suomalaiseen fysiikan opetukseen, kerranki joku opiskelu oli oikeesti hauskaa. :D Ja loppuaika saatiin shoppailla joten tein kiireesti viime hetken jouluostoksia. 
Mun perheellä on "Secret Santa" perinne eli vedetään hatusta kenelle annetaan lahja ja vasta joulupäivänä selviää kuka on sun lahjan antaja. Mä sain mun host-siskon Tashan, mut kysyin vähän vinkkiä Tiinalta ja ostin sille paljon erilaisia värikkäitä sukkia ja suklaata. Noi sukat liittyy siis siihen että mun host-siskot käyttää kaikki eripari sukkia kaikissa mahdollisissa väreissä ja kuoseissa. Ja oon huomannu jo itessänikin samanlaisia oireita, eli oon varmaan ihan toivoton kun tuun täältä takasin. 
Jouluvalmistelut on sujunu rauhallisissa merkeissä koska mun perhe ei useimpien amerikkalaisten tapaan sekoa koristeluista ja lahjoista. Täällä ihmiset ostaa tai vaihtoehtoisesti kaivaa autotallista joulukuuset jo heti joulukuun alussa. Tosi monilla on tekokuusi mut meillä on onneksi aito vaikkakin se muistuttaa enemmän mäntyä kun kuusta. Mulla oli suurin osa lahjoista jo valmiina tuotuna suomesta(suklaata ja marimekkoa) joten en kerrankin joutunu stressaamaan niistäkään. 

Maailman lopustakin ehdittiin selvitä tässä välissä. En tiiä miten ihmiset Suomessa siihen reagoi, mutta täällä kaikki meni sekasin. Meidän koululle oli levinny netissä jotain ampumis- ja pommiuhkauksia, mikä aiheutti yleisen paniikin ja ehkä puolet koulun oppilaista oli poissa. Mut ymmärrän kyllä niitäkin jotka jäi kotiin, täällä suuressa maailmassa ittellänikin kävi mielessä että jos sittenkin jäis kotiin ja pelais varman päälle. Onneks mitään ei kuitenkaan tapahtunu ja selvittiin ilman suurenpaa sekasortoa. 

Edellisperjantaina mulla oli sleep over Katjan, saksalaisen vaihtarin kanssa. Syötiin pizzaa ja saksalaista suklaata ja katottiin This Means War(suosittelen), Octoberbaby(suosittelen tätäkin) ja puolet Titanicista. Ei jaksettu kattoo koko 3 tuntia kun molemmat oltiin nähty se useampaan otteseen joten kelattiin tylsä alku ja mentiin suoraan nyyhky-osioon. 
Lauantaina mulla oli taas vaihtaribileet, ja kokoonnuttiin Ji Heen, Lucyn ja Henrikin kanssa syömään pitsaa(taas) ja juttelemaan. Illalla Ji Heen host-iskä heitti meijät leffateatterille ja mentiin kattomaan Hobitti!! Se oli tosi hyvä eli kannattaa mennä kattomaan. Sisäinen larppaajani nosti päätään. 

Lisäksi oon käyny kahden viikon sisällä kahteen otteseen Holidazzle-paraatissa downtownissa, Macy'sin Santalandissa, laulanut kuoro konsertissa, ollut kirkon joulujuhlassa ja kiertänyt sairaalassa ja ympäri naapurustoa laulamassa joululauluja. 

Ja ai niin oon tekemäs ulkoasu muunnosta mun blogiin, vaikka toi nykyinen otsikko onkin kieltämättä hienostunut ja huolellisesti tehty. Mut jos joku viisas osaa kertoo miten kuvaa picasalla tai jollain muulla sellattiin hienosti himmennettyy nii saa kertoo. :D

                                                                 Santaland!



                                                      Holidazzle.



         Tykkään amerikkalaisista. Meijän naapuri toi meille tollasen herkkutarjottimen kun oltiin joskus                                 lainattu sille peräkärryä <3          







1 comment:

  1. jeejee hauskalta kuulostaa :) kai ne siellä tietää, että joulupukku asuu Suomessa?
    ps. taidat olla jo 17?---> profiilis korjaus :D

    ReplyDelete