Saturday, March 9, 2013

rento viikko


Tämä viikko on ollut mukavan rentouttava. Maanatai oli oikesastaan mun ainut kiireinen päivä. Koulupäivän jälkeenn mulla oli ekat musikaali harkat. Saatin käsikirjotukset ja nuotit lauluihin ja paljon kaikkia muita monisteita täytettävksi. Loppuaika kokeiltiin joitakin lauluja joissa kaikki on mukana. Vaikuttaa ihan hyvältä, ei mitään liian vaikeeta mutta koska eniten sitä toista ääntä enkä melodiaan niin haastettakin löytyy. Harkkojen jälkeen sain kyydin kotiin, ja mulla oli tunti aikaa syödä ja vaihtaa vaatteet ja tehdä läksyt. Sitten lähdettiin takasin koululle, jossa mulla oli kuorokonsertti. Laulettiin 6 kappaletta mikä oli enemmän kuin yleensä, ja lisäksi yksi niistä oli "Vem kan segla" eli suomenruotsalainen biisi. Sillon kun aloitettiin laulamaan sitä mun director tuli ihan innossaan sanomaan mulle että me lauletaan laulu suomeksi! Ja olin vaan että joo tää on kyllä Suomesta mutta teksti on ruotsiksi.. Opetin meidän kuoroa ääntämään ruotsia, mutta joittenkin sanojen ääntämys oli pakko tarkistaa isiltä sähköpostilla. :P

Tiistaina sitten mun lapsuuden unelma tuli toteen. Meillä oli snowday!!! Eli koulu oli peruttu koska lunta oli liikaa! Snowdayt on tosi harvinaisia meidän koulu yhtymässä koska se on niin iso, ja että niitä on ehkä kerran kolmessa vuodessa. Oon kertonut täällä kaikille kuinka Suomessa koulu ei ole ikinä peruttu ja että toivon niin kovasti että yksi sattuis nyt kun olen täällä. :D Olin niin ilonen kun sain aamulla kuulla että koulua ei ole! Kiljuin ja hyppisin ja mua katottiin vähän että okei, hullu. :D Mutta oli kyllä parasta. Menin takasin sänkyyn ottamaan 3 tunnin päikkärit. Sen jälkeen skypettelin siskolle kotiin kun kerrankin en ollut koulussa kun Suomessa oli joku järkevä aika. Ja sitten menin ulos lumitöihin, koska sitä lunta oli kyllä oikeesti paljon. Selkälihakset oli ihan kipeät seuraavana päivänä, hyvä treeni siis. 

Keskiviikkona palasin koulunpenkille ja päivän lopuksi meillä oli taas play treenit, lauleskeltiin taas. Muuten vaan chillailin kotona.

Torstaina oli tosi kiva päivä. Viimenen päivä toisesta trimesteristä(apua, 2/3 koulusta jo ohi!!) ja samalla myös viimenen päivä ennen Spring Breakia. Mulla oli englannin koe joka meni ihan  okei, onneksi ei tarvinnut kirjoittaa esseetä, vaan lähinnä monivalintaa ja yhdenlauseen vastauksia. Sinänsä en kyllä ymmärrä ideaa että noitten äidinkielen kokeessa ei tarvi edes kirjoittaa. :D Toisella tunnilla eli kuorossa meillä oli donut party eli syötiin donitseja ja katottiin The Wiz- leffaa. Ja fysiikan tunnilla katsottiin Mulan loppuun joka oli aloitettu jo keskiviikkona. Koulun jälkeen otin Ji Heen koulubussin(en tiedä onko se ihan laillista) sen kotiin. Henrik ja Ken oli myös mukana ja katottiin korealainen leffa ja syötiin jotain karmeen tulisia nuudeleita. Silmät ja nenä vuosi kun söin niitä. :D Jäin pitsa-päivälliseen asti, ja sen jälkeen Ji Heen äiti heitti mut kotiin. 

Perjantaina meillä oli vapaata. Heräsin kymmeneltä pirteänä, ja söin aamupalan ja siivosin jo ennen kun muut(ne jotka ei siis ollu töissä) heräsi. Ja koska oli ihana aurinkoinen ja lämmin sää uskallauduin vielä menemään lenkille. Oon aika ylpee itsestäni. Ja koska tuntu ihan keväältä ja oon lopen kyllästynyt talveen menin kapinahengessäni ulos aurinkoon lukemaan toppatakki päällä. Mutta oon melkein varma että rusketuin vähän kasvoista!(not) Illalla evakuoiduin Lucyn ja Bekahin luokse koska Keelyllä oli ehkä kymmenen meluisaa 14-vuotiasta kylässä. Katottiin Pocahontas, en ollutkaan nähnyt sitä varmaan kymmeneen vuoteen. :)

Tänään en ole oikeen tehnyt mitään, mutta tekee ihan hyvää välillä vaan rentoutua. Ei silleen että olisi ollut mitenkään hirveen rankka viikko takana.. Olen katsonut telkkua ja soitellut pianoa(hankin Pocahontaksen teeman Colors of the Wind nuotit, nyt voin jatkaa fiilistelyä sen tahtiin. xD) Ai niin ja mulle tuli paketti! Sisältä paljastui mm.  lakua, suklaata, kuivattua ruisleipää, jenkkiä.   Kiitos kotiin!!
Illalla mä ja Keely käveltiin läheiseen McDonaldsiin hakemaan illlallinen ja redboxista Madacascar 3, kun mun host-vanhemmat oli jossain juhlissa.


Oon saanu pakkailut tehtyä, ja huomenna heti kirkon jälkeen oon valmis lähtemään kohti Virginiaa. Nyt pitää mennä nukkumaan koska oon varmasti ekstra väsynyt huomenna kesäajan takia ja pitäis olla pirteä roadtrippiä varten. Hyvää yötä ja muistakaa siirtää kelloja! 


3 comments:

  1. Miks kelloja ny siirrettäit? Ja pitäkkää kivaa Assun kanssa!! :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesäajan takii, eiks briteissä käytetä? Ja varmasti pidetään ;)

      Delete