Saturday, April 20, 2013

senior slide, late start & snowday


Mulla alkoi pari viikkoa sitten kolmas ja viimeinen jakso. Tähän trimesteriin valitsin tarkoituksella helppoja ja läksyttömiä aineita. Mun päivittäinen lukkari menee näin: meteorologia, kuoro, outdoor activities, espanja, englanti. Ainut aine mistä mulla tulee läksyä on englanti, ja siitäkin harvakseltaan. Meteorologia, joka tuli mulle on vahingossa, on oikeastaan aika mielenkiintoista, joka päivä havainnoidaan päivän sääolot ja ennustetaan millasta säätä on luvassa. Kuoroa mulla on ollut syyskuusta lähtien, ja siinä on ollut tosi hienoa huomata kuinka oma lauluääni on kehittynyt. :) Outdoor activities on tunti jossa olisi tarkotus mennä ulos mutta sääolosuhteiden takia ollaan tähän mennessä lähinnä pelattu lentopalloa sisätiloissa. Espanja on mun suosikkitunti, koska mulla on paljon kavereita siellä ja opiskelu on helppoa mutta toisaalta on siitä jotain hyötyäkin kun oppii espanjan alkeet. Englanti on honors, eli vähän vaativampi englannin tunti. En kyllä tiedä että mitä ne siellä tavallisessa englannissa tekee, koska mä pärjään tuolla vaikeamassa hyvin vaikka en edes puhu enkkua äidinkielenäni!

Tämä viikko on ollut tosi rentouttava. Tiistaina ja keskiviikkona meillä oli late start eli kaikki seniorit meni kouluun 10:40 koska muut luokka-asteet otti jonkun testin. Toi kuvaa hyvin sitä miten täällä jenkki high schoolissa senior- eli viimeinen vuosi on löysäilyvuosi, ns. senior slide. Monet saa melkein kaikki pakolliset kurssit suoritettua jo vuotta aikasemmin ollessaan junioreita, ja collegeenkin haetaan jo ennen joulua, joten kevään kursseilla ei ole enää paljon mitään väliä. Eli vähän päinvastoin kun Suomessa, jossa abivuotena opiskellaan hulluina kirjotuksiin. Mulle tämä systeemi käy hyvin, koska en elättele paljon toiveita että saisin hirveesti kursseja Suomessa hyväksiluetuiksi tästä vuodesta. :)
Torstaina meillä oli normaalisti koulua, mutta kaikki aktiviteetit koulun jälkeen oli peruttu lumisateen vuoksi eli mulla ei ollut näytelmäharkkoja. Näytelmä muuten pitäis olla kasassa kahden viikon kuluttua, tällä hetkellä ei oikein siltä vielä näytä.. Toivotaan parasta. :D 

Tämän kuvan räpsäsin meidän kotipihalta eilen..

Lumipyry jatkui koko yön läpi, ja tänä aamuna heräsin siihen kun Tiina tuli sanomaan että laita herätys pois päältä koulu on peruttu! Toinen snowday tänä vuonna jo, mikä on kuulemma poikkeuksellista täälläkin. Täällä on muutenkin tullut normaalia paljon enemmän lunta(kuulemma). Just kun sanoin että kevät oli saapunut tännekkin, niin tuli kunnon myräkkä. Eli täällä kinosten keskellä vieläkin ollaan. Hyvän vuoden valitsin tulla tänne. :D

2 comments: