Saturday, April 6, 2013

Easter eggs


Hyvää vähän myöhäistä pääsiäistä! Amerikkalainen pääsiäinen sujui keväisissämerkeissä, täällä alkaa olla jo lämmintä ja aurinkokin paistoi. 
Värjättiin kananmunia ja tuli tosi hienoja vaikka itse sanonkin.  Meille tuli vieraita pääsiäispäivälliselle ja ruuaksi oli lammasta mihin oonkin tottunut pääsiäisenä ja kinkkua, jonka ite miellän enemmän jouluruuaksi. Ja kaikki vieraat sai oman pikkukupin täynnä pääsiäiskarkkeja. 
Siitä huolimatta mun pääsiäisen suklaa annos jäi todellakin vajaaksi, koska täällä ei ole suklaamunia!! Olen pettynyt. :D Ne pääsiäispupun piilottamat  pääsiäismunat joita lapset täällä metsästää pihalta on sellasia muovimunia joitten sisälle on laitetty jelly beanseja tai muuta karkkia. 

Ylipäätään olen huomannut, että en oikeastaan pidä hirveästi amerikkalaisista juhlapäivistä. En sano että amerikkalaiset holidays olisi jotenkin ikäviä, mutta jotenkin "tyhjiä". Melkein kaikki juhlat on tosi kaupallistuneita, ja koska tän koko maan kulttuuri on aika nuori, ei mitään vanhoja perinteitä ole. En tiedä osaanko oikein selittää tätä, mutta esimerkiksi nyt pääsiäisenä tosi monet lapset sai lahjoja vanhemmiltaan. Lahjoja pääsiäisenä? Suurin osa juhlapäivistä perustuu siihen että lapset saa jotakin kamaa. Thanksgiving on ollut mun ehdoton suosikki juhla, siinä oli jotain perinteistä ja ihanaa kun kerräännyttiin suvun kanssa syömään kalkkunaa. :D






'
Minä ja Keely koristeltiin pääsiäiskakku.

1 comment:

  1. sun ois pitänyt jotenki saada tarjottuu niille mämmiä nii ois tullu vähän eloa niihin! :D

    ReplyDelete