Tuesday, August 21, 2012

MOA ja kirkkojuttuja


Lauantaina oltiin Amerikan suurimassa kauppakeskuksessa, Mall of Americassa! Ja se oli aivan valtava. Kauppakeskuksen sisällä oli huvipuisto eli hirveesti vuoristoratoja ja muita vempaimia ja leffateatteri ja legoland ja hotelleja. Ja tietty hirveesti kauppoja ja ravintoloita! Ravintolat on täällä tosi halpoja joten syödään host-perheen kanssa aika usein ulkona tai sitten haetaan kotiin jotain. MOA:ssa söin taivaallista kiinalaista :)

Vaikka oltiin shoppailtiin melkein koko päivä, en ostanut mitään! Oon itekkin hämmästynyt. Täällä näyttäis olevan aika erilainen vaatetyyli, esim. monet käyttää leveälahkeisia farkkuja, ja melkein kaikilla on koko uimapuku. Ja mun perhe ei käytä mitään paljastavia vaatteita, joten mulle tulis vähän ahdistunu olo jos hilluisin topissa ja minishortseissa, joten on ainakin nyt alkuun käyttäny T-paitoja ja vähän pidempiä housuja. Ja koulupukeutumisesta mulla ei oo harmainta aavistustakaan, joten en oikeen tiedä millaisia vaatteita ostaisi. Mutta mun koulun alkuun on vielä kaks viikkoa joten enköhän mä ehdi valmistautua. :)

Leffateatteri ja valtava legoukko

Meillä on siis joka sunnuntai kolme tuntia kirkkoa, eka tunti messu, sitten poikien ja tyttöjen yhteinen oppitunti ja vikana Anoka Young Women eli n.13-17 vuotiaitten tyttöjen kokoontuminen. Naisilla pitää olla mekko ja miehillä puku. Keskiviikkoisin meillä on myös kokoontuminen AYW:n oppitunnin ryhmän kanssa. Messu ja oppitunti on ihan ok, mut AYW:stä tykkään tosi paljon! Keskiviikkona saatiin suunnitella omat häät! Eli valittiin mekko, sormus, kakku, kukat ja värit ja kaikki, ja se oli superhauskaa! Hehee :D Eilen sunnuntaina me puhuttiin deittailusta, ja se oli mielenkiintoista. Mormonitytöt ei sais deittailla ketään ennen kun täyttää 16 vuotta, ja deittailu siis tarkottaa tässä että saa mennä treffeille joissa mielellään on muitakin kun vaan sä ja poika. Eli siis kun oot täyttäny 16 saat mennä tuplatreffeille, jippii.. :D Ja vasta sitten kun oot collegessa eli oot n.21 vuotta, sulla saa olla poikaystävä. Eli aika tiukat säännöt. Tähtäimessä on siis avioliitto, eli poikaystävä tarkoittaa käytännössä kihlattua. Mun host-sisko menee marraskuussa naimisiin, niin pääsen näkemään aidot mormonihäät! :)

Marraskuussa siis melko varmasti ajetaan meidän pakettiauton kanssa täältä Minnesotasta Utahiin host-siskon häihin. Ajomatka kestää yli vuorokauden, ja jos ollaan yötä hotellissa niin pari päivää. Eli roadtrip pohjosesta etelään tulossa siis! Oon tosi innoissani siitä, koska pääsen näkemään hirveesti eri osavaltioita, ja marraskuussa Utahissa voi olla aika lämmintäkin. Ja poikettais ehkä Mount Rushmoreen South Dakotaan, eli sille vuorelle johon on hakattu presidenttien kasvot. Jeee!!

Tänään suurin osa mun host-sisaruksista lähti collegeen. Vähän surullista kun vasta ehti tutustua :( Mutta onneks tänne jää mun kanssa Keely 14v ja Jens 11v. Ja nään kaikki taas marraskuussa ja taas jouluna. :) Huomenna on taas futista, ja luultavasti kuulen pääsenkö joukkueeseen, joten peukut pystyyn. 

Tuolla oli kilpailu siitä kuka pakkaa kauppakassin nopeiten.






Sain otettua kaukaa autosta kuvan downtownista kun ajettiin ohi.

6 comments:

  1. Kivan kokone toi ostari :D t.Mikki

    ReplyDelete
  2. Olin just sanomas samaa et ihan järkyttävän kokonen :D ja oon huomannu kans et muoti on ihan erilaista :p

    ReplyDelete
  3. Iha saraa kivan näköst!!paljon kuvii kaikest ni voin tääl tsiigail:) <3viivi

    ReplyDelete
  4. ÄÄÄÄ on kade!!! ja älä kuitenkaa tuu mummona takasin (viittaan nyt toho vaatejutskaan) ja lisäksi toivottavasti pääset sinne joukkueeseen :) ja varo ettet vahingos joudu naimisiin siellä!! <3: sohvi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hyvää vauhtia oon menossa mummo-suuntaan, ostin tänään KOKO UIMAPUVUN :DDD

      Delete