Monday, August 13, 2012

Perillä!


Täällä sitä nyt ollaan Amerikassa :) Oon nyt kolmatta päivää täällä, ja on ollut koko ajan niin paljon tekemistä etten oo ehtinyt tännekkään mitään päivitellä tai ottaa mitään kuvia mistään. Mutta sitten kun saan kuvailtuu (muutakin kun web-kameralla) niin laitan tännekkin.

Lennot tänne meni hyvin, ja oli kivaa matkustaa yhdessä toisten STS-vaihtareitten kanssa. Suomesta meitä tuli 8, ja sitten Lontoossa tavattiin ryhmät Ruotsista ja Norjasta, jotka tuli meidän kanssa samalle lennolle Chicagoon. Ryhmiä oli siis muistakin maista, koko terminaali vaan vilisi keltasia paitoja. :D Chicagossa sitten erottiin suomalaisten kanssa, mutta mun kanssa samalle lennolle Minneapolisiin tuli mukava hollantilainen tyttö ja muutama muukin onneks. Nukahdin heti kun kone nousi, niin en edes ehtinyt jännittää isäntäperheen näkemistä. :) Eikä olis ollu mitään syytä jännittääkään, host-perhe oli mua vastassa, ja kaikki oli tosi mukavia. Ja enkun puhuminenkin suju ihan hyvin. Odoteltiin lentokentällä vielä että kahden host-siskon lento Utahista laskeutui, ja sitten lähettiin kotiin. Mun hosteilla on isoin henkilöauto mitä oon koskaan nähny, meitä oli kyydissä 11, ja vielä olis mahtunu lisää :D
Olin tosi väsyny kun pääsin autoon istumaan, enkä oikeestaan ymmärtänyt mitään mitä kukaan puhu mulle. Ihmettelin vaan että mistä omenoista ne kaikki puhuu, kunnes tajusin että ne sanoo täällä Minneapoliksen niinkuin Minneapples :D 

Mun koti täällä on tosi erilainen kun Suomessa, joten kesti pari päivää tottua tähän. Aluksi olin aika kauhistunut kun mun vessassa ei ole ovea vaan pelkkä verho, ja seinät on limenvihreet liiloilla maaliroiskeilla. :D Ja mun perhe on tosi uskonnollinen, ennen ruokaa luetaan ruokarukous, ja illalla kerräännyttiin lukemaan pari kappaletta Mormonien kirjaa ja sitten kaikki(paitsi minä ja host-siskon kaveri) polvistu rukoilemaan. Ja sunnuntaikirkko kesti 4 tuntia!!! Mutta koko aikaa ei siis istuttu penkissä ja kuunneltu saarnaa, vaan ensin oli normikirkkojuttu, ja sitten mentiin oman ikästen kanssa "oppitunnille", ja sen jälkeen oli vielä nuorten tyttöjen yhteinen juttu. Enkä tylsistyny kuoliaaksi missään vaiheessa, vaan se oli ihan hauskaa. :) 

Sunnuntaita vietin siis ensin kirkossa, sitten tultiin kotiin ja pelattiin pelejä ja juteltiin. Ja illalla oli juhlavampi illallinen(eli siis hirveesti hyvää ruokaa). Täällä on käy koko ajan host-sisaruksien kavereita, ja täällä on host-siskon kaksi pientä lasta, joten hiljasta ei oo koskaan. :D

Tänään menin aamulla koululle host-momin kanssa, ja käytiin kansliassa hakemassa jotain papereita. Koulu on ihan valtava, saa nähä miten onnistun suunnistamaan luokasta toiseen. Iltapäivällä meni katsomaan tyttöjen futistreenejä, ja juttelin muutamien kanssa ja kaikki oli mukavia :) Huomenna pääsen itekkin treenaamaan toivottavasti. 
Hyvää kuuluu siis. Perhe on mukava, täällä on ihana kissa ja ruoka on taivaallista. :)




3 comments:

  1. kuulostaa tosi kivalta :) mut valitsiks siis jo et pelaat futista??

    ReplyDelete
  2. Joo no siis katon et pääsenkö mihinkään joukkueeseen :D toivottavasti pääsen ees johonkin huonoon, mut mä toivon et pääsisin junior varsityyn :)
    ja siis futis on vaan syksyllä, sit talvella ja keväällä on eri lajit. Mut jos en nyt pääse futikseen, yritän mennä cross countryyn :)

    ReplyDelete
  3. Kuulostaa ihan erilaiselta kokemukselta mitä mulla on ollu tää viikkoo. Aika siistii et on ihan erilaiset perheet ja tavat vaikka ollaan samassa maassa ja einyt sillee kovin kaukana. Vaikuttaa ihan mahtavalta!! :))

    ReplyDelete