Thursday, May 2, 2013

PROM 2013


Pääsen vihdoinkin kertomaan viimeperjantaista, jolloin kauan ja hartaasti odotettu Prom!! Menin ekaksi kouluun kolmeksi ekaksi tunniksi, minkä jälkeen mä ja melkein kaikki muut tytöt jotka oli promiin menossa lähti laittautumaan. Kävelin meidän koulun lähellä olevalle kampaajalle, ja onneksi oli ihana ilma, aurinko paisto ja reippaasti yli 20 astetta! Kampaajalla meni vaan 40 minuuttia tehdä mun kampaus, mistä olin yllänyt koska ittelläni menee aina pelkästää kiharoiden vääntämisesä yli tunti. Mutta olin tyytyväinen lopputulokseen, mulla ei alun alkujaankaan ollut mitään selvää visiota miltä tukan pitäisi näyttää vaan annoin sille kampaajalle aika vapaat kädet. 

Odotettua nopeammin menneen kampaajan jälkeen mulla oli puolituntia aikaa odotella joten menin viereiseen apteekkiin/kauppaan kiertelemään ja löysin korvikset kolmella dollarilla mun illan asuun. :D tuottoisa reissu. Sitten Tiina tuli hakemaan mut ja ajettiin kukkakauppaan hakemaan kukat. Poika ostaa corsagen eli sen rannejutskan ja tyttö sen kukan mikä menee puvuntakkiin. En tiiä miksi sitä kutsutaan.. Sen jälkeen Tiina heitti mut meille kotiin, ja mulla oli  noin 1,5 tuntia aikaa laittaa kynnet ja meikki. En mennyt laittamaan kynsiä minnekkään niinkuin suurin osa tytöistä, koska mulla ei ollut yhtään ylimääräistä aikaa viikolla. Mutta ajattelin mennä vielä ennen kuin lähden takaisin Suomeen, koska se on niiiiiin paljon halvempaa täällä. Meikin tein ite myös. 

Tässä ainut kuva minkä onnistuin mun hienosta nutturasta saamaan käsiini. :)

Neljän aikoihin hypättiin taas auton kyytiin ja napattiin Henrik, saksalainen vaihtari joka toimi mun deittinä, kyytiin matkan varrelta. Ajettiin yhden tytön, Ellien talolle mihin kokoontui meidän koko Prom group. Otettiin kuvia pihalla siihen asti kunnes meidän kyyti saapui. Oltiin tilattu partybus, joka ulkoapäin oli musta koulubussi, mutta sisältä ihan kuin limusiini sohvien ja telkkarin kanssa. Bussin kanssa huristeltiin paikalliselle kasvihuoneelle, jonne oli tullut paljon muitakin prom ryhmiä meidän koulusta. Siellä otettiin kuvia reilusti yli tunti, eri paikoissa ja eri kokoonpanoilla. Kuvista siis sen verran että en massiivistenkaan etsintöjen jälkeen ole löytänyt mun kameran johtoa milla voin siirtää kuvia koneelle, eli kaikki postauksen kuvat on mun kavereitten. Voin julkasta niitä joskus myöhemmin jos se piuha sattuu ilmaantumaan. 
Ai niin ja pakko kertoo yksi tosi söpö juttu. :) Ellien 4v serkku halus välttämättä mun kanssa kuvaan koska näytin kuulemma ihan Belleltä!  


Kasvihuoneelta lähdettiin vihdoinkin sitten itse Promiin! Se järjestettiin Minneapoliksen downtownissa, joten meillä oli yli puoli tuntia aikaa bussissa. Tunnelma oli katossa ja tanssittiin ja laulettiin koko matka. 



Paikka missä prom pidettiin oli tosi hieno ja juhlava. Laitoin tohon kuvan googlesta niin saatte vähän käsitystä. Mentiin heti hakemaan ruoka buffetista, jossa oli ribsejä ja kanaa ja spagettia ja muuta syötävää. Meidän koulun promissa dinner kuului siis prom ticketin hintaan, joka oli 50 euroa. Ruuan jälkeen siirryttiin alakertaan tanssilattialle ja tanssittiin rennosti meidän ryhmän kanssa, ja jossain vaiheessa mentiin katolle istuskelemaan kun väsyttiin tanssimiseen ja käytiin nappailemassa jälkkäriä suklaa buffetista. Juttelin myös paljon ja otin kuvia kavereitten ja puolituttujen kanssa. 

11 aikoihin lähdettiin Promista ja meillä oli vielä melkein 3 tuntia aikaa partybussin kanssa. Niimpä me ajeltiin bussin kanssa moottoritietä tunti toiseen suntaan ja tunti takasin. Koko ajan soi musiikki ja me tanssittiin bussin kiitäessä tiellä. :) Toi oli varmaan mun suosikki hetki koko päivänä. Kahdelta tultiin takaisin ellielle ja pojat lähti melkein heti toiselle talolle ja tytöt jäi. Ihanan mutta väsyttävän päivän jälkeen kaikki oli niin poikki että purettiin toistemme kampaukset(mun päästä löytyi yli 60 pinniä) ja mentiin melkein heti nukkumaan. 
Aamulla herättiin puoli kymmeneltä ja raahustettiin aamupalalle ravintolaan lököissä ja eilisen meikeissä, missä tavattiin pojat taas. Siellä oli muitakin meidän koululaisia, onneks kaikki yhtä jäätävinä :D Pancake aamiaisen jälkeen Ellie heitti mut kotiin. Menin voipuneena mutta tyytyväisenä meidän parvekkelle nukkumaan auringon paisteeseen.

Vaikka Promia ehkä hehkutetaankin täällä paljon enemmän kuin se oikeastaan on, mulla oli silti tosi hauskaa.  Sain uusia kavereita, rakastin mun mekkoa, oli hieno ilta ja ihan mahtava kokemus! 


























2 comments:

  1. Oot ni nätti! tykkään varsikin tost poseeraus kuvasta :D ja tietty tost pancake aamiaisesta :P

    ReplyDelete
  2. Ihana toi värisuora! Ja rakastuin tohon sun mekkoon, se on ihana! Kade! Ja tukka näyttää tosi hyvältä niinkuin neitikin ;) Toi partybussi kuulostaa vai kui hienolta kanssa!

    ReplyDelete